Minder administratie voor klanten én medewerkers
Somati FIE onderhoudt voornamelijk interventiema- teriaal, zoals brandblusapparaten, brandhaspels, noodverlichting etc. Die toestellen krijgen allemaal een barcode die wordt gescand door de technici. Deze informatie is nu beschikbaar op het portaal; klanten kunnen dus het onderhoud van elk toestel minutieus opvolgen. Met het nieuwe portaal komt het bedrijf ook tegemoet aan de stijgende vraag van klanten om documenten zoals attesten, werkbonnen en facturen te kunnen raadplegen via een online platform.
De klant kan ook zelf bepaalde gegevens, zoals contactpersoon en adres aanpassen. Steve Lonbois: “Op die manier blijft ook ons klantenbestand up-to- date. Door onze klanten sneller door te verwijzen naar een betrouwbaar platform, ontzorgen we ook onze binnendienstmedewerkers.” Die medewerkers dienen nu minder te communiceren via mails en kunnen klanten altijd doorverwijzen naar het portaal waar zij alle beschikbare documenten terugvinden. “Bovendien is het platform voor onze klanten een kennismaking met ons uitgebreid pakket aan dien- sten”, zegt Steve Lonbois.


