Faktura Project






- Microsoft .NET
- JavaScript
- SQL Server
- Hangfire
- Azure Cloud Services
- GIT
- Bootstrap
Klantinformatie
Het Universitair Ziekenhuis Antwerpen (UZA) staat garant voor topklinische en klantvriendelijke patiëntenzorg, hoogwaardige academische opleiding en grensverleggend wetenschappelijk onderzoek met een belangrijke internationale dimensie.
Het UZA telt 573 erkende hospitaalbedden op 25 verpleegeenheden. Jaarlijks overnachten hier meer dan 29.000 patiënten. Er zijn 39 hooggespecialiseerde medische diensten waar elk jaar meer dan 677.000 patiënten op raadpleging komen. In het UZA werken zo’n 3000 medewerkers, waaronder 422 artsen en 916 verpleegkundigen. De medische specialisten zijn toonaangevend in hun domein. Ze voeren klinische studies uit en zoeken constant naar nieuwe behandelingen met het uiteindelijke doel elke patiënt de beste medische zorg te bieden.
Probleemstelling
Binnen de huidige Belgische wetgeving zijn er heel wat speciale regels rond facturatie. Het huidige pakket waarvan UZA 20 jaar gebruikmaakte, was dringend aan vervanging toe. Heel wat speciale formules en regels konden niet meer worden opgenomen in het oude systeem. Natuurlijk werden hier eerst een aantal bestaande tools bekeken. Maar geen van deze tools konden een dekking garanderen voor alle vereiste functionaliteiten.
Oplossing
Ventigrate heeft hier voor een oplossing op maat gezorgd waarin UZA heel flexibel beslissingen kan maken. De toepassing definieert en implementeert patronen en regels om de wetgeving te vertalen in facturatie- en verdeelregels. Deze patronen zijn van groot belang om steeds de correcte facturen te genereren met de juiste bedragen en eventuele korting.
Deze regels verwerken de behandelingen en verstrekkingen die op patiënten werden uitgevoerd om een correctie facturatie te starten naar patiënten, ziekenfondsen en derde. Tot slot werd hiervoor ook een rapportering module voorzien die correcte resultaten doorgeeft aan het RIZIV.
Als aanpak werd er hier gekozen voor de Agile methodologie. Op basis van 2-wekelijkse sprints met bijhorende grooming en review sessies, kon UZA steeds rekenen op de gevraagde flexibiliteit en duurzaamheid van de oplossing. Een nauw contact met UZA was van groot belang.